مرکز وکلای قوه قضاییه از نویسنده کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)» همزمان با عید غدیر تجلیل کرد 

15:59 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مرکز وکلای قوه قضاییه از نویسنده کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)» همزمان با عید غدیر تجلیل کرد 
کتاب «علی (ع) از زبان علی (ع)» همزمان با عید غدیر در مرکز وکلای قوه قضاییه رونمایی شد.

خبرگزاری میزان - مراسم رونمایی از اثر برتر در حوزه غدیر در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز امروز چهارشنبه ۳۰خرداد برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور در ابتدای این نشست با تبریک عید سعید غدیر گفت، گفت: همواره تاکید فراوانی بر گرامیداشت عید غدیر شده است، اما کمتر به این شادی‌ها اهتمام ورزیده می‌شود، اما لازم است در شادی اهل بیت شاد باشیم.

وی با بیان اینکه فردی که بتواند کلامی در مدح مولای متقیان داشته باشد باید مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد، گفت: امروز در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا از نویسنده کتاب علی از زبان علی و از زبان امیرالمومنین یعنی حجت الاسلام والمسلمین محمدیان دعوت کرده و از وی تقدیر و تجلیل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان نویسنده کتاب علی از زبان علی گفت: علی (ع) به‌عنوان قرآن ناطق از معجزات پیامبر (ص) است و هر کجا این معجزه را درست معرفی کنیم همه مقابل آن خضوع می‌کنند.

وی گفت: خداوند در وجود علی (ع) نوری قرار داده است که حتی کم بینا‌ترین‌ها هم می‌توانند این نور را تشخیص و تفاوتش را با بقیه احساس کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: همانگونه که در اصول کافی از امام صادق (ع) نقل شده است دلیل علی شدن علی به دلیل راستگویی و امانتداری او بود.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند جریان غدیر شکست خورد، اما غدیر موفق‌ترین طرح و برنامه پیامبر در عمل بود، امانت حفظ دین به علی (ع) سپرده شد که به خوبی از آن محافظت کرد. آثار، کلمات و سیره و محبت امیرالمومنین (ع) سرمایه‌ای در اختیار ماست چه بهتر که ایشان را از زبان خودشان بشناسیم.

کتاب علی (ع) از زبان علی (ع) به همت دفتر نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نشر داده شده است. این کتاب از نخستین سال انتشار در سال ۱۳۹۶ تا کنون به چاپ سی‌وهفتم با تیراژ ۹۷ هزار جلد رسیده است.

همچنین کتاب حدیث غدیر از زبان امیرالمؤمنین (ع)  هم از سوی انتشارات دفتر نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سال ۱۴۰۲ وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *